Nie tylko czytniki kodów – jakie jeszcze znasz technologie auto id?
Niejeden przedsiębiorca zastanawia się nad tym, jakie technologie sprzedaży najlepiej wpłyną na wydajność pracy w jego firmie. I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tak jak różne potrafią być poszczególne działalności handlowe bądź usługowe, tak też często potrzebują odmiennych rozwiązań dla biznesu. Aczkolwiek da się wskazać urządzenia, które cieszą się dużą popularnością w wielu branżach. Z pewnością takimi okazują się szeroko pojęte technologie auto id. Nie chodzi jednak wyłącznie o znane skanery kodów kreskowych. Jakie jeszcze rozwiązania z tej kategorii warto poznać bliżej?
Co mają do zaoferowania technologie auto id?
Jakie aspekty wpływają na powodzenie działalności handlowej czy usługowej? Oczywiście, odpowiedzi na to pytanie jest wiele i dotyczą różnych kwestii. Z pewnością należałoby wspomnieć o atrakcyjnej ofercie, wysokiej jakości obsługi klientów czy rzetelnej, wydajnej pracy. Ta ostania natomiast zależy często od odpowiedniej optymalizacji działań, automatyzacji pracy. Dlatego w tej mierze szczególnie ważne i pomocne okazują się odpowiednio dobrane do biznesu technologie sprzedaży.
A wśród nich szczególne uznanie zdobywają tzw. technologie auto id. Mówiąc w skrócie, chodzi o rozwiązania wykorzystujące skanowanie kodów (różnego typu), w celu jak najsprawniejszego i precyzyjnego pozyskiwania, wysyłania, przetwarzania i gromadzenia danych. Szybko orientujemy się, o co chodzi i jak powszechne są urządzenia tego typu, gdy tylko wspomni się o ich „sztandarowych przykładach”: czytnikach kodów kreskowych. Uniwersalność tych rozwiązań podkreśla tak szerokie zastosowanie skanerów w różnych branżach i działalnościach (handlowych, usługowych, przemysłowych itd.). Natomiast warto mieć na względzie, że wspomniane czytniki to nie jedyne, interesujące, praktyczne przykłady z zakresu technologii auto id.
Kolektor danych i sprawdzarka cen – ciekawe urządzenia auto id
Z urządzeń dysponujących technologią skanowania kodów warto wymienić dwa rozwiązania. Mowa o kolektorze danych i sprawdzarce cen. To przykłady technologii, gdzie z jednej strony pozyskiwanie danych z kodów kreskowych to kluczowa funkcjonalność, ale z drugiej – z pewnością nie jedyna godna uwagi.
Kolektory danych figurują pod różnymi nazwami. Określa się je nieraz inwentaryzatorami czy przenośnymi terminalami. I trudno się dziwić, bowiem ich funkcjonalność potrafi być naprawdę bogata. Mowa więc nie tylko o skanowaniu kodów kreskowych i przechowywaniu czy transmitowaniu danych. Współczesne kolektory bywają oparte na systemie Android i nierzadko oferują rozwiązania rodem z powszechnych dziś smartfonów – takie jak dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarki internetowej, galerii obrazów czy nawet połączeń głosowych. Tym bardziej, że coraz częściej są wyposażone w obszerny, kolorowy, odporny na eksploatację ekran dotykowy (zdarza się, że jest to praktyczne, udane połączenie ekranu dotykowego i klasycznej klawiatury). A skoro mowa już o odporności na eksploatację, to trzeba przyznać, że inwentaryzator często posiada cechy, które zapewniają komfort pracy mobilnej nawet przy niesprzyjających warunkach. Dotyczy to m.in. małych gabarytów, ergonomicznej konstrukcji, solidnej obudowy, wysokiej normy szczelności (IP) i wytrzymałości na upadki z różnej wysokości. Dzięki temu kolektory danych są z powodzeniem wykorzystywane nie tylko w punktach handlowych (np. do inwentaryzacji), ale i firmach logistycznych, hurtowniach, magazynach, zakładach przemysłowych itp.
Inne rozwiązanie to sprawdzarka cen, zwana także weryfikatorem cen. Te urządzenia najczęściej spotkamy w punktach sprzedażowych o znacznej powierzchni (jak hipermarkety), na stanowiskach samoobsługowych (zwykle zamontowane na słupach lub filarach w różnych obszarach przestrzeni handlowej). Jak sama nazwa wskazuje, pozwalają one na szybką weryfikację ceny danego produktu, bez konieczności udania się do kasy czy szukania pracownika. Ponadto, sprawdzarka dostarczy też dodatkowych informacji, np. o nazwie i producencie czy innych szczegółach odnośnie danego artykułu. Co więcej, współczesne weryfikatory cen oferują różne, nowoczesne rozwiązania, które m.in. dbają o przyjazną obsługę technologii sprzedaży. Mowa np. o panelu dotykowym czy atrakcyjnych komunikatach dźwiękowych i wizualnych, informujących nie tylko o sprawdzanych produktach, ale choćby o aktualnych promocjach w danym punkcie. Zatem jest to technologia auto id, która może także zadbać o ciekawszą i efektywniejszą komunikację z klientami.
HA! sam korzystam z kolektora danych i cóż – mogę tylko na serio serio polecić, baaardzo ułatwia robotę 😀